lördag 2 mars 2019

Resultatet av Hamburgresan

 Förra veckan gjorde min syster och jag några glada dagar i Hamburg. Ett mål med resan var att se vad staden hade att erbjuda gällande scrapbookingaffärer. Inte så mycket, visade det sig. Men ett par saker ficka jag ju ta med mig ialla fall. Man åker inte till S-Bahns ändstation och längre för att komma tomhänt tillbaka. I väskan hem hamnade därför en stämpel, två glitterlim, strukturpasta, spackelspatel och ett litet staffli. På kortet nedan har jag använt ett par av grejerna.



Över rivna boksidor har jag spacklat med strukturpastan och sedan lagt mönster med hjälp av stenciler. Det tar ett tag att torka. Jag får träna mitt tålamod. En annan stencil + distress oxide till blommorna. Fyllde i konturerna med penna. Lite grönt, tyskt glitterlim i hörnen. Billigare än Rangers. Förstår varför. Segt. Resultatet blev ganska trevligt, tycker jag. Men det finns mycket att lära om strukturpastan. Många möjligheter. Sånt gillas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar